tirsdag den 12. april 2011

Blog challenge: Dag 12

Tanker om Harry Potter
Yay, jeg elsker Harry Potter! Både filmene og bøgerne, selvom bøgerne jo altid vil have flere væsentlige detaljer, som nogle gange desværre glipper i filmene for at få plads til det hele, men jeg synes faktisk sådan overordnet, at skuespillerne klarer det godt.
Jeg har virkeligt meget respekt for J.K. Rowling, fordi jeg for det første synes, at hun er god til at skrive, for det andet beundrer jeg alle de ting, som hun har fået stykket sammen i sin hjerne til dette her fantastisk store - og faktisk også ret komplicerede - plot i en verden, som hun også selv har opfundet med alle mulige andre historier og personer osv. osv. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvilket kæmpe arbejde hun må have lavet for at skrive de bøger.
Det passer faktisk mega godt at skulle skrive om Harry Potter i dag, nu hvor det er i dag, at første del af "Harry Potter og Dødsregalierne" kommer ud på dvd!
Og nu er der heldigvis ikke så lang tid til anden del kommer! (d. 7. juli)

1 kommentar: