mandag den 25. april 2011

Alene Uden Dig

Jeg var til koncert med Stoffer & Maskinen i Assens i lørdags, og jeg må helt ærligt sige, at jeg aldrig har oplevet noget lignende. Jeg kan ikke sige, hvad det var, der rørte mig så utroligt meget ved den koncert, men jeg var flere gange ved at knibe en tåre. Musikken gik lige i hjertet - mere end den plejer.
Måske skyldes det til dels deres nye numre, som jeg virkelig er positivt overrasket over. Med på setlisten har de stadigvæk en del numre fra deres debutalbum. Så vidt jeg husker var det (ikke i rækkefølge):

Vi to er smeltet sammen
De eneste tilbage
Efter jeg slog dig ihjel
Flader mod flader
Uden titel
Et øjeblik

Udover det spillede de 6 nye numre (tag forbehold for arbejdstitler!):

Hvis du er så speciel
På flugt
Hverken mand eller kvinde
Den her sang
Hvert sekund
Alene uden dig 

Sidst nævnte var den sang, som jeg fik den bedste optagelse af, så derfor tænkte jeg, at jeg ville smide den her i bloggen. Jeg elsker alle de nye sange, og jeg glæder mig ubeskriveligt meget til det nye album, som vi nok desværre kommer til at vente et stykke tid på.

En koncert som den, jeg oplevede i lørdags, minder mig om, hvor ufatteligt mange talentfulde bands, der findes rundt omkring, som slet ikke får nok credit i forhold til, hvor dygtige de er. Det er virkelig synd. Samtidig føler jeg mig taknemmelig over, at jeg selv er faldet over et så talentfuldt band, og at jeg derfor kan nyde godt af den fantastiske musik. Der er ikke andet at sige end, at Stoffer & Maskinen SKAL opleves live!

1 kommentar:

  1. Jeg er seriøst rystet over din 'anmeldelse'... pludselig var man til koncert igen. Alt for lækkert, Øffe!

    SvarSlet