tirsdag den 20. juli 2010

Stages & Scouting for girls


Arrgh... Det er fandme umuligt at skrive et indlæg på iPod Touch - det gider den bare ikke!
Nåh, men nu er jeg så på min bærbare nede i Flensborg, og jeg lovede jo faktisk at skrive om "Stages" i går, men det fik jeg ikke gjort, så det gør jeg nu!

Well, puh, ved næsten ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har ikke fået set den hele- altså alt ekstra materialet - for der er fandme meget, og dvden hakker noget så grusomt, selvom skiven ikke er ridset, det er meget mystisk :S Men i hvertfald så fik jeg da set filmen, hvilket jeg vil fokuserer på så...


Jeg syntes faktisk, at det var en ret god film... Bortset fra at man ikke rigtigt kan kalde det for en film, for det er jo en dokumentar-film! Det andet lyder lidt som den der Spice Girls film, og det var det absolut ikke - altså ikke noget med, at de skulle detonere en bombe under tourbussen eller noget! Anyway... Filmen går faktisk rigtig tæt på, jeg er sikker på, at det har været meget grænseoverskridende for medlemmerne, for man følger dem virkelig i både deres op og nedture og hører om nogle meget private ting. Kæreste-problemer osv. - også indenfor selve bandet! (Cecilie og Danny var kærester i et stykke tid) og noget, somvirkelig overraskede mig, at de havde taget med, hvor Ole fortæller om sine forældres skilsmisse og hans far, som tog piller - alt imens han sidder og tuder. Helt sikkert en terapeutisk ting for dem også! Men ja, nu vil jeg ikke fortælle det hele, for så er der jo ikke noget ved at se den, men jeg synes helt sikkert, at den er værd at se.
Hvis man ikke er Dúné fan overhovedet, er den måske mindre spændende, for filmen varer alligevel omkring 90 min. (vidst nok!) og det er sgu alligevel lang tid, hvis man ikke er specielt interesseret. Hvis man derimod godt kan lide musikken og ikke kender så meget til bandet, så er den alligevel værd at se, synes jeg. Det er jo trods alt en god fortælling og et godt indblik i, hvordan det er, at være et band på farten, som kæmper for at komme til tops osv.

Så alt i alt synes jeg, at den er værd at se, hvis man godt kan lide Dúné osv. - Måske en smule lang til tider, men helt klart med nogle interessante indblik i bandets liv. En meget ærlig skildring, vil jeg sige.

Later on...

Okay, det var en lille anmeldelse af "Stages", agree with me or don't, det var bare mine tanker...
Senere i dag (ja, jeg mener det denne her gang!) vil jeg poste et indlæg med et par billeder fra i dag (dvs. min tur ned til Flensborg) - Vi snakker færgetur i blæst, kongeskibet og meget mere (egentlig ikke...) - følg med i næste indlæg! (Wow, jeg skalaldrig være speaker XD)

Musikanbefaling!

Scouting For Girls

På vej herover i bilen hørte vi P3 - og de spillede sørme "Scouting For Girls", som jeg er lidt vild med! (De er da et herligt band!) og derfor tænkte jeg, at det kunne være cool med sådan en lille afdeling her i bloggen, hvor jeg delte med de få, som gider at læse det, hvad jeg synes, kunne være cool, hvis det - som "Scouting For Girls"! - blev spillet lidt mere i DK! Men ja, lige nu vil jeg bare snakke videre om "Scouting For Girls" - Jeg håber lidt, at de er britiske, for forsangeren har den sygeste britiske accent - hvilket bare er lovely for det eeelsker jeg bare! Det er sådan set bare pop, enkelt beskrevet - hader folk, der sætter mærkater på ting og sager, som de ikke aner noget om, så jeg ved ikke, hvordan jeg skal beskrive det andet end pop. Men i hvertfald så er jeg rimeligt stoked over, at de bliver spillet på P3! Så kan de være, at de slår et smut forbi lille Danmark en dag! (Jeg tror faktisk også, at jeg så dem på MTV eller i Boogie, can't remember!)





Tjah, jeg kender faktisk ikke denne her sang så godt, men det var den, der blev spillet i radioen, så jah...

//MARIA!!! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar