onsdag den 10. august 2011

NU! Tager jeg mig sammen!

Okay! Det indlæg, som jeg har haft i kladder i hundrede år, bliver lige liggende lidt endnu... MEN nu får jeg overstået alt det andet!

Først... Jeg har været inde og se Spielbergs nye film "Super 8", og jeg må sige, at jeg syntes godt om den. Den minder lidt om E.T. faktisk, men har alligevel sin egen charme. Det er svært at sige, hvad den handler om, fordi filmen bliver ødelagt, hvis man afslører for meget. Det ses både i traileren, hvor man ikke får så meget at vide, og i selve filmen, hvor man også er uvidende, om hvad der præcis foregår, i ret lang tid, hvilket, jeg synes, var ret fedt!

Kort sagt handler den om nogle børn, som skal lave en film til en filmfestival, som hedder noget med "Super 8" - deraf navnet - jeg ved ikke, om det er en bestemt slags film i U.S.A., som kaldes "Super 8" eller hvad, men det spiller ingen stor rolle alligevel, så whatever.
Nå, men man følger hovedsageligt én af børnene, som er en dreng, der har mistet sin mor og har et lidt svært forhold til sin far, hvilket også kommer til at være en vigtig del af historien, fordi man følger drengens udvikling i forhold til sit tab.
En aften filmer de så ved en togstation, og der sker et uheld, hvor et tog kører ind i en bil og smadrer fuldstændigt. Toget transporterede nogle ting for det Amerikanske flyvevåben, og noget andet, som slipper fri, da toget kører galt...

Jeps... Smækker lige traileren op også. Jeg synes, den er værd at se :)


Nå... Hvad mere var der så? Jo! Koncerterne i fredags! 
Jeg var til både Odd Collection, som foregik på Kronprinsensgade i KBH, hvor der var noget gadefest, og til Michael Simpson i Tivoli. 
Begge koncerter var udemærkede faktisk. Jeg har set Odd Collection 3 gange før, så der vidste jeg lidt, hvad jeg gik ind til. Desværre manglede de sangen "5th collection", som, jeg ellers synes, er mega fed, og der røg en højtaler (men det lagde jeg ikke mærke til, fordi jeg stod i siden). 
Odd Collection består af Christoffer Budtz (forsanger i "Stoffer & Maskinen") og Rasmus Jarby (tidligere trommeslager i "Stoffer & Maskinen") deres EP skulle snart være klar, hvilket jeg glæder mig til!

Her et billede fra koncerten og den sang, jeg synes bedst om indtil videre:



OG så var jeg inde og se Michael Simpson, som jeg aldrig har set før. Jeg brød mig egentlig ikke synderligt om hans musik, før jeg så koncerten, så jeg havde ikke nogen særligt høje forventninger til koncerten, men jeg må sige, at jeg blev positivt overrasket! Jeg har faktisk ikke hørt så meget af musikken før, så min modvilje har kun været baseret på nok max 2-3 sange eller noget i den stil. han gjorde et godt job, selvom der ikke var fyldt helt op i Tivoli, og han fik folk med, hvilket altid er en vigtig ting, jo. Kan ikke sige så meget, om hvad han spillede, da jeg ikke kender sangene osv. men det var helt klart ikke sidste koncert med Michael Simpson, som jeg kommer til at se. 

Pyyyh... Det var langt. Nå. Men NU har jeg god samvittighed igen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar