søndag den 9. oktober 2011

Top 10: Cover-numre.

Jeg synes, at et godt cover er, når kunstnerne gør nummeret til deres eget. Så denne uges top 10 er over covers, som, jeg synes, er fede! :) Som altid ikke i rækkefølge.

Panic! At The Disco: Karma Police
- Original version: Radiohead -
Jamen... Da jeg først hørte denne her sang, syntes jeg, at den var helt fantastisk. Og så hørte jeg den originale version, og den kan jeg bare IKKE lide. Så derfor synes jeg, at det er et awesome cover. Netop fordi de har fået mig til at kunne lide en sang, som jeg ikke syntes om i original version. Job done!


You Me At Six: Pokerface
- Original version: Lady Gaga -
Igen synes jeg, at de formår at gøre sangen til deres egen. De får den til at fungere i en genre, som er meget forskellig fra den oprindelige. Det er sgu nice.


The Shures: 3
- Original version: Britney Spears -
Truth be told, så kan jeg faktisk også meget godt lide den originale version. Men det ændrer ikke på, at The Shures er fantastiske til at lave covers og bare i det hele taget. Deres harmonier sidder bare lige i skabet. Og de formår også at gøre sangen til deres egen. I skal helt klart tjekke deres andre ting ud på YouTube :)


All American Rejects: Womanizer
- Original version: Britney Spears -
Jeg faldt tilfældigt over denne her, men den viser virkelig, hvor talentfulde AAR er! De formår at gøre sangen til deres egen på en sjov måde, som stadigvæk lyder fedt!


New Found Glory: Kiss Me
- Original Version: Sixpence None The Richer -
Jeg foretrækker faktisk denne her version fremfor den originale. Og det, kan man vel sige, er en god ting? Haha. Bonus info: Hayley Williams fra Paramore er med i musikvideoen, hvis man kigger godt efter (det er hun også, hvis man ikke kigger, men så ser man hende nok bare ikke.)


Low Shoulder: In The Flesh
- Original version: Blondie -
Jeg må sige det, som det er. Jeg elsker ALT "Jennifer's Body". Sådan er det. Low Shoulder er et fiktivt band, som er med i filmen, men de har 2 sange på soundtracket, og denne her er den ene. Der er ikke så meget at sige andet end, at jeg bedst kan lide denne her version. Ville ønske, at Low Shoulder fandtes i virkeligheden. Så var jeg fan - også selvom de stod i ledtog med djævlen.


Avril Lavigne: I Will Be
- Original version: Leona Lewis -
Jeg har faktisk ikke hørt den originale version, tror jeg. Ved bare, at jeg simpelthen elsker denne her sang. Cover eller ej. Den er så smuk!


David Cook: Billie Jean
- Original version: Michael Jackson -
David Cook er awesome! Også selvom han vandt over David Archuleta i American Idol (som skulle have vundet!) Og dette cover er virkelig godt, synes jeg. Det viser en helt andet side af sangen, som jeg rigtigt godt kan lide!


Glee: Singing In The Rain/Umbrella
- Original version: Singing In The Rain (Musical) + Rihanna -
Ja, det måtte jo ske! Glee er fantastiske til covers og mashups. Og faktisk er denne sang jo mere et mashup end et cover, men jeg syntes, at den skulle med, for jeg kan rigtig godt lide måden, de har fået blandet sangene på. Jeg kunne også have taget en milliard andre Glee sange med, men altså... Prøvede at styre mig. Hæ.


McFLY: Don't Stop Me Now
- Original version: Queen -
Jeg kan også godt lide originalen, men jeg synes, at de har gjort det godt! Derfor kom den med :)


Så... Det var ugens top 10. Kan meget godt lide at lave top 10 faktisk. Så jeg vil prøve at gøre det til en fast ting, at der kommer én hver søndag! Hvis jeg kan finde på noget. Kom endelig med forslag! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar