torsdag den 17. november 2011

Breaking Dawn pt. 1


Jeg er ked af at sige det, men jeg græd så meget, at det var helt pinligt. Jeg har aldrig grædt så meget til en film før... Jeg kunne ikke komme ud af biografen, da den sluttede, fordi jeg var helt opløst. Det er fandme forfærdeligt. Jeg var på grådens rand allerede ved forfilmene. Hvad fanden sker der? Okay. Det kan godt være, at det er mange ting, der er langt ude og nederen ved Twiligt-sagaen... Men den har alligevel en speciel plads i mit hjerte af en eller anden årsag... Jeg græd allermest, da der skete noget GODT for Jacob. Hahaha. Latterlige mig. Nå, men Team Jacob all the way. Sådan er dét bare.... 

Og forholdsvis god filmatisering af bogen. Jeg var bange for, at de ville censurere for meget, men det gjorde de ikke. Hæ. Awesome. Til gengæld har de udeladt det meste af "Bog 2" (Breaking Dawn er faktisk 3 bøger i 1... Første bog er Bellas synspunkt, anden bog er Jacobs, og tredje del er Bella igen), hvilket er ret ærgeligt. Jeg kan bedst lide Jacobs del, fordi jeg elsker hans synspunkt i bogen. Det giver det hele et humoristisk twist. Nå, men det er altså udeladt. Og så har de ændret lidt på nogle af scenerne (men det gør de jo altid)... Jeg ville måske være mere utilfreds, hvis jeg lige havde læst bogen, men det er altså nogle år siden, at jeg gjorde det, nu. Så. Ja... Hurra, nu skal jeg vente et år minus en dag på næste film, som kommer d. 16. november 2012.

1 kommentar: