torsdag den 20. januar 2011

Eclipse...

Advarsel til folk, som ikke kan lide "Twilight" - stop reading! Eller hvis man ikke har set/læst Eclipse og ikke vil have noget afsløret - stop reading!

Nå, nu hvor det forhåbentlig kun er folk, som gider at høre på mit pladder, som læser, så lad mig starte med at fortælle, at jeg endelig fik genset "Eclipse" i går! Det er altså en god film - men mest, fordi jeg også har læst bøgerne, tror jeg. Den får vist mange af scenerne godt, synes jeg. Dog er der i hvertfald ÉN VIGTIG SCENE, som ikke vises rigtigt! Den bliver vist, ja, men hele pointen er jo ikke med!

Jeg snakker om scenen, hvor Bella kommer ind til Jacob, som ligger i sin seng, efter at han er blevet behandlet af Carlisle efter kampen. Hvor de snakker om, at hun både er forelsket i ham og Edward. Lad mig citere det, som SKULLE have været med i filmen, fra bogen: (på engelsk, for jeg har kun de engelske bøger)

"He's (Edward red.) like a drug to you, Bella." His voice was still gentle, not at all critical. "I see that you can't live without him now. It's too late. But I would have been healthier for you. Not a drug; I would have been the air, the sun."
The corner of my mouth turned up in a wistful half-smile. "I used to think of you that way, you know. Like the sun. My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." 


Og DÉR folkens, er jo hele grunden til, at bogen hedder "Eclipse"!!! Så hvorfor helvede har de ikke taget dét fucking citat med?! Epic fail!
Desuden kunne de også godt have taget det citat med, hvor Jacob fortæller Bella mere direkte, at han ikke ser andre end hende, når han lukker øjnene, og hvordan det driver de andre ulve til vanvid (fordi de jo også hører alt, hvad han tænker).

Så ja... God film, men nogle forbedringer kunne bruges!

2 kommentarer:

  1. Ej ja.. Fuck hvor nederen de ikke har det! Det er sguda mega oplagt at tage med!

    SvarSlet
  2. Ja! Ved fandme ikke, hvad de tænker på O_o ... Tsk.

    SvarSlet